zondag 26 februari 2012

en het zonnetje schijnt!

Ik hou heel erg van sneeuw... dus ik was niet zo blij toen alles ineens weg was! Maar nu het zonnetje vandaag zo mooi schijnt, ben ik de zon toch weer gaan appreciëren! (tot dat ik weer zo een lange rimpel op mijn voorhoofd krijg van het fronsen!) Geen sneeuw meer te bespeuren, de bloemetjes staan in bloei en de vogeltjes fluiten! Ik denk dat moeder natuur een beetje in de war is!

Daarnet stond de thermometer op ons balkon op 25 graden! HUH? Er zal wel iets mis mee zijn geweest, maar ik heb toch maar mijn joggingbroek aangedaan en ben gaan lopen! Tijdens het lopen viel het me weer op dat de mensen hier er zo gelukkig uit zien! Het begint al bij hun huizen! Als je naar binnen kijkt zie je dat rommel maken geen schande is, en dat ze zich er niet veel van aantrekken. Je vindt ook telkens allerlei mixen van stijlen terug in de huizen. Als ik dan nadenk over hoe hard wij ons ergeren aan rommel in België ... (behalve ik dan! ) Nog een ander leuk weetje. In al de winkels moet je eerst een nummertje trekken, om ruzies en voorstekerij te voorkomen. Ook weer een manier om vrede te bewaren! Ook de studenten hier zien er veel rustiger uit dan bij ons! De lessen zijn euh: zeer relax! Je neemt je laptop en je praat wat over bepaalde onderwerpen. Ik weet niet goed hoe ik de lessen hier kan beschrijven, maar ze noemen de leerkrachten hier ook gewoon sinds kleins af bij voornaam! Er zijn veel leerkrachten bij ons in België die hun lessen tot op de minuut willen vullen, daar is in Denemarken ook al geen sprake van. 3 kwartier vantevoren beginnen enkele studenten hun boeltje te pakken en lopen rustig weg: genoeg geweest voor vandaag! Ik zit me ook altijd op te jagen om zeker op tijd in de lessen te zijn! Maar de Deense studenten komen vaak 20 minuten na het begin van de les rustig binnenwandelen. En in de treinen wordt er ook alles gedaan om vrede te bewaren. Rust en stilte is hier toch wel het allerbelangrijkste. Ik kan begrijpen dat wanneer je al heel je leven in een hoofdstad woont, je toch wel eens ergens te rust wilt kunnen opzoeken. Wat de mensen hier misschien ook wel goedgezind houdt, is dat het hier echt heel proper is. Kopenhagen is echt een stad naar mijn hart! En ik ben eigenlijk helemaal geen stadsmeisje! Ik vind Kopenhagen ook een kunstzinnige stad. Het begint al bij de huizen! Ik denk dat er in ons huis wel 25 schilderijen hangen! En de huizen zelf stralen veel karakter uit! Ook de mensen zien er bijzonder uit. De kleren die ze hier dragen zijn toch wel anders dan die in België. Ze durven hier meer! Ze dragen een mix van stijlen door elkaar, en zien er opnieuw een beetje slonzig maar ook heel relax uit. Stoere botten waarvan de veters loshangen, met daarboven een tijgerbroekkous en een roze wollen trui aan! Het klinkt raar, en toch komen ze ermee weg! Ik moet dat niet proberen want dan mag ik niet buiten komen van ons mama! En ook als je op straat komt zie je mensen zingen, dansen, enzovoort. Totaal geen schaamtegevoelens en ze durven volledig zichzelf zijn!

Nog 19 dagen en ik kan Senne gaan oppikken aan de luchthaven! Ik weet nu al dat ik mij ga verstoppen... dus Senne: veel succes! Na mijn zus, is Senne toch wel echt DE persoon om te plagen. Ik kan het niet laten ... hij reageert altijd zo grappig! Waar is de tijd dat we nog maar een week samen waren of zo haha. Samen in de zetel zitten, elkaar een handje willen geven maar niet durven! Een relatie kan toch hard veranderen hé! Van elkaars liefjes tot elkaars beste vriend!

Lieve Senne, ik mis u ! Tot binnen 19 dagen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten