vrijdag 3 februari 2012

nieuwe foto's en een nieuw verhaal : Stroget(winkelbuurt) en dagje op school

Hallo!Vandaag was het weer een mega koude dag. We zijn s'ochtend rond 9u15 naar school vertrokken met de trein en de bus. Toen we aankwamen moesten we in een kring gaan zitten en toen kregen we wat uitleg van onze tutors (Deense studenten die ons helpen en wegwijs maken). We hebben enkele spelletjes gespeeld waarbij we bv onze superkracht moesten kiezen ( de mijne was geld schijten). Dit was erg leuk! Daarna moesten we op post-its opschrijven wat we allemaal wilde zien en doen in Kopenhagen. De woorden 'party, going for a drink, ..." kwamen nog al vaak aan bod moet ik zeggen. Ikzelf wil graag eens de echte natuurgebieden in Denemarken zien, zo eens een daguitstapje doen ofzo. Als laatste hebben we nog een rondleiding gekregen door de school... joepie de poepie een zwembad en een sportzaal!Als laatste zijn we samen nog een Carlsberg biertje gaan drinken!


Daarna ben ik nog even samen met Charlotte op zoek gegaan naar de Stroget (winkelstraat) in het hartje van Kopenhagen. Die hadden we na een ritje op de trein heel snel gevonden! Het is echt gigantisch groot... Bij ons vind je in al de zijstraatjes nog kleine winkeltjes, in de stroget heb je in de zijstraatjes nog heel veel grote, belangrijke, bekende winkels zoals 'Abercrombie and fitch". Een paar uur later zijn we maar terug vertrokken, want eer we alles zowat gezien hadden was het al etenstijd. We zullen dus wel een paar dagen nodig hebben om echt te kunnen winkelen. Maar ik ben niet van plan om mijn geld uit te geven aan allerlei kleren. Een paar stukjes en daar stopt het bij.
Toen we thuis aankwamen waren we bevrozen! De meeste verklaren mij gek dat ik rokjes draag met broekkousen, maar ik ben er van overtuigd dat een jeans veel kouder aan voelt dan mijn broekkousen!! Thuis aten we vis met gebakken patatjes. De anderen aten zalm, ik kabeljauw denkik. Het was in ieder geval wit! En de enige vis die ik lust zijn de witte, de andere stinken!


Net nog even met nonkel Karel en tante Claire geskyped. Ook nog voor de eerste keer met de Leo, mama , Fonske en ons Wilma. Onze Fons mis ik toch wel heel hard eigenlijk zene. Zo een lief hondje. (sorry mama, maar onze Fons die zaagt nooit tegen mij haha :)  ) Neen eigenlijk mis ik niemand echt heel hard, maar dat is goed ! Het zou geen zin hebben om hier heel de dag te liggen huilen! Alleen met Senne heb ik het soms wel moeilijk. Maar we kunnen later nog genoeg samen zijn! Kmis u Senne! Ik ben altijd druk bezig en s'avonds heel moe. Meestal heb ik om 19uur al zin om te gaan slapen. Charlotte zegt dat ik 'hijg' in bed en bijna snurk. Dat is de eerste keer in heel mijn leven dat iemand dat over mij zegt! Maar het is dan ook de eerste keer dat ik echt zoooo zalig slaap in het buitenland!

Morgen vertrekken we op weekend naar de zee! Het gaat iiiiijjjjjssskouddddd worden. Dus ik neem voldoende truien mee, handschoenen, sokken, botten, sjaals , ... Maar ik denk wel dat het mooie foto's en herinneringen zal opleveren, wat nog altijd het belangrijkste is!

Ik heb nog wat nieuwe foto's op mijn fotoalbum geplaatst : https://picasaweb.google.com/114549587821915882673/DENEMARKEN?authkey=Gv1sRgCIbKq93Sm4z7TA

tot de volgende! geniet van de sneeuw allemaal haha :) ga eens met de hond wandelen, met uw vriendinneke, uw kindje, ... frisse lucht in ademen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten